Pensionsvalet Extranät har stängt

Denna information har skickats ut via mejl.

Information till arbetsgivare med PA-KFS09/Gamla PA-KFS

Den 17 januari öppnar rapporteringen för PA-KFS09 och PA-KFS09 Trafik

Nu öppnar vi upp Nya KPA Direkt för inrapportering och övrig administration. 

Här kan du logga in till Nya KPA Direkt

Saknar du behörighet till Nya KPA Direkt – kontakta oss via arbetsgivare@kpa.se.

Rapportera varje månad

Framöver ska ni rapportera uppgifter löpande mellan den 1 - 27 varje månad. (Samma inrapporteringsperiod gäller för engångspremier).

Under oktober, november och december kopierade vi era senast rapporterade uppgifter. Dessa uppgifter kan du nu korrigera i Nya KPA Direkt.

Det finns en instruktion om inrapportering på sidan "Hjälpmedel" på Entrésidan som du kan ha som stöd när du ska rapportera.

Fakturor och löneskatteunderlag

Inom kort kommer du att kunna se era fakturor i Nya KPA Direkt. Vi återkommer med besked om datum. Du kan redan nu hämta fakturaspecifikationer, löneskatteunderlag och specifikationer till dessa i verktyget. Detta gäller såväl PA-KFS09/PA-KFS09 Trafik som Gamla PA-KFS.

Vi hjälper dig om du har frågor

När du vill skicka information som innehåller personuppgifter använder du "Säkra meddelanden" i Nya KPA Direkt. Viktigt! För att ditt meddelande ska skickas till rätt avdelning, välj “Pensionsvalet” i ämnesraden på ditt meddelande.

Har du frågor - kontakta oss via 08-459 92 00 eller arbetsgivare@pensionsvalet.se.
Gäller det frågor om behörighet - hör av dig till arbetsgivare@kpa.se.

Information till arbetsgivare med GTP och KTP1

Nu har Pensionsvalet Extranät stängt för gott. Snart kan du administrera pensioner på Arbetsgivarwebben.

Viktigt att känna till:

  • Den 9 oktober öppnar Arbetsgivarwebben för dig med GTP eller KTP1 och du kommer kunna rapportera där.
  • Du loggar in via pensionsvalet.se/inloggning - precis som idag.

Om du upptäcker att du saknar behörighet till Arbetsgivarwebben – kontakta oss via arbetsgivare@pensionsvalet.se.

Med Arbetsgivarwebben får du en bättre inloggning med BankID och kan administrera pensioner i ett mer användarvänligt verktyg. Vi kommer att fortsätta utveckla och löpande addera tjänster framöver. Initialt kommer du kunna rapportera löner och premier samt hantera behörighet för Pensionsvalet. Lite senare i höst kan du även se era fakturor och fakturaspecifikationer.

Kontakta oss

Har du frågor - kontakta oss via arbetsgivare@pensionsvalet.se eller 08-459 92 00.